Doorgaan naar hoofdcontent

Tutorial "Bloemen maken".




Goede morgen,
Na vragen over de bloemen op de kaart van 25-2-2018,
heb ik een tutorial gemaakt zoals ik de bloemen maak.
Het maakt niet uit wat je hebt.
Of dit nu ponsen zijn van bloemen of
van welk merk dan ook mallen om door je snijmachine te halen.
Het kan met alles.
Ik gebruik altijd cardstock, dat is wat dikker en de kreukels blijven daar goed in zitten.
Je hebt alleen een dikkere envelop nodig. 
Die maak ik dan meestal zelf zodat het meer op een doosje lijkt dan op een envelop.
Dit soort kaarten verstuur ik ook meestal NIET, maar geef ze persoonlijk af.

Dan volgt nu wat ik zoal gebruikt heb:
1) Alle maten bloemen pons / snij ik 2x uit.
2) Naar aanleiding van mijn project,
bepaal ik nu de kleuren die ik wil gebruiken
en welke meeldraden er het beste bij passen.
Via internet zijn veel verschillende meeldraden te bestellen.
Tik maar eens bij Google in
"meeldraden om bloemen te maken"
3) De kleine bloempjes zijn uit één geheel,
ik knip nu zodat ik losse bloemblaadjes heb.

4) Leg alle losse bloemen nu op keuken papier en spuit ze goed nat.
Ik heb voor 2 kleuren gekozen om wat diepte aan de bloem te geven.
Op één helft van de bloemen, doe ik wat "Blushing Bride".
En op de andere helft van de bloemen wat "Smoky Slate".
Daarna spuit ik de bloemen weer goed nat.
5) Laat dit even wat intrekken en dan kun je je bloemen gaan "kreukelen".
6) Als je alle bloemen gekreukeld hebt, laat je ze goed drogen.
Ondertussen bepaal je al welke en hoeveel meeldraden je per bloem gaat gebruiken.
Elke bloem zal straks uit 2 losse bloemen worden gemaakt.


Onder tussen dat de bloemen drogen, ga ik laten zien wat voor een hulpstuk ik
gebruik om straks de meeldraden door de bloemen te halen.
Als je wel eens kleren hebt gemaakt, zul je zeker al eens van een
"Wilhelmientje"
hebben gehoord.
Dit is een hulpstuk voor als je niet zo goed meer ziet
en je moeite hebt om de draad door de naald te halen.
In de trant van dit "Wilhelmientje" gaan we een rijgnaald maken voor de meeldraden:
Je hebt hier voor nodig "zakken sluiters" die bij de grote vuilnis zakken zitten.
Neem 1 van deze zakken sluiters en snij met een mesje langs de ijzerdraad in deze zakken sluiter.
Als dit gedaan hebt kun je het ijzerdraadje uit het plastic omhulsel halen.
Vouw het ijzerdraadje dubbel en je rijgnaald voor de meeldraden is klaar.
Je hoeft niks dicht te plakken, want dan wordt je punt weer te dik.

Als je bloemen goed droog zijn, haal je ze voorzichtig uit elkaar.
De blaadjes zullen gekreukt blijven, maar dat geeft straks het natuurlijke effect.
Per bloem gebruik ik nu 1x de bloem met het roze hartje en 1x met het grijze hartje.
Tevens gebruik ik dezelfde maat bloemen. 
Dus niet 1 grote en 1 kleine, maar de gelijke maat.
Voor de grotere bloemen gebruik ik 3 meeldraden.
Ik pak steeds 1 meeldraad die ik dubbel vouw.
In de vouw haal ik de rijgnaald erdoor. 
De 2 punten van de rijgnaald, steek ik nu door het gat van de eerste bloem (rose hartje).
En daarna door de tweede bloem (grijze hartje).
Ik herhaal dit met alle meeldraden.
De meeldraden hoeven niet allemaal even lang te zijn.
Als ik alle meeldraden erdoor heb geregen dan doe ik aan de achterkant wat lijm
en laat de bloem weer goed drogen.
Als de lijm droog is kan ik de bloem nog wat modelleren.
Als alle bloemen goed droog zijn, kun je je project gaan vorm geven.
De lussen van de meeldraden kun je nu afknippen,
omdat deze met de lijm vastzitten aan de bloem.
Hier volgt een filmpje zoals ik het opgebouwd heb.
Ik hoop dat jullie aan deze tutorial wat hebben.
Mocht er nog wat onduidelijk zijn, ik help je graag op weg.

Het grootse voordeel van deze manier van bloemen maken vind ik, is dat je altijd bloemen in de kleur van je kaart kunt maken doordat je gebruik maakt van cardstock.
Door zelf te bepalen welke kleur je er nog aan toevoegt, geeft je je eigen draai er nog eens aan mee.
Hier heb ik blauwe bloemen gemaakt met gele meeldraden.
Het hart van de bloemen heb ik met een zelfde kleur blauwe inkt bewerkt.
Het verschil in de kleurdiepte is zo miniem, dat het juist dat ietsje extra aan de bloem geeft.

Gr. Petra


Reacties

Populaire posts van deze blog

Card in a Box

Even vlug een patroon.  Het heeft even geduurd maar hier komt mijn werkbeschrijving. Op Pinterest had ik verschillende "Card in A Box"gezien, maar die waren allemaal vierkant. Nu vind ik die heel leuk, maar vind ze wat te klein. Daarom ben ik aan het meten geslagen om te kijken, wat ik uit een A4 kan maken. Ik heb hier dus een A4 gebruikt: *  Leg het papier in de breedte (liggend) *  Ril op 4,5cm - 14cm - 18,5cm - 28cm *  Draai het papier een kwart slag (staand) *  Ril nu op 6cm tot aan de 3de rillijn en dan weer verder vanaf de 4de rillijn tot aan het einde. *  Snij nu op 11,5cm (6cm + 5,5cm voor de flappen), vanaf links gemeten, in de lengte af. *  Knip nu de lijnen volgens het voorbeeld in tot aan de horizontale rillijn. *  Van de strook die eraf is gesneden, snij je 2 stroken voor de verdeling IN de "Box". *  Vouw de uiteinden zoals op deze foto *  Plak de stroken aan 1 kant vast, dit gaat makkelijker als de box nog

Schatje / boy

Als huidkleur heb ik hier gebruikt  FS9 - TN4 - TH2 en alles weer geblend met FS9 Voor het broekje heb ik de kleuren  TB4 - TB5 - TB6 gebruikt en weer geblend met TB4  Als afwerking heb ik voor de: Haren EB6 - EB8 Shirt DR6 - CR8 - CR11 en de schaduw GG2 - GG3 - TB1 genomen.

Happy Stars bloghop: Wit met 1 kleur ........!

Hey hoi, daar zijn we weer met dit super warme weer. Ook deze maand hebben we weer een bloghop met een nieuwe opdracht. Deze keer moeten we  wit gebruiken en er maar 1 kleur aan toevoegen. Zoals je kunt zien, heb ik met die ene kleur gespeeld door hem, zonder te her vullen met inkt, meerdere malen een afdruk ermee te maken. Hierdoor krijg je het effect, alsof je meerdere kleuren hebt gebruikt. Ook zijn de gebruikte stempels “Two-Step” sets Dat houd in dat de afdruk uit twee stempels bestaat. De eerste om de rand te maken en de tweede om op te vullen De stempels die ik gebruikt heb zijn: Varied Vases - 146644 Vibrant Vases - 148656 Door Dik en Dun - SAB 2019 De kleur inkt is: Night of Navy - 147110 Het vaasje is bestempeld met VersaMark en toen met wit ge-embost De pareltjes, zijn gewoon witte, die ik met de “Blends” in Night of Navy / dark - 144039 gekleurd heb. Ik wens je veel plezier bij het verder hoppen, volgens de namen die hieronder vermeld sta